Uudised

Kärdla Kooli õpilased osalevad purjeretkel Soome 09. mai stiina.kutt

Kärdla Kooli 9.a klassi õpilased Christopher Berkmann ja Sten Andri Laanejõe kandideerisid ja said valitud UNESCO ühendkoolide ja Läänemere Projekti võrgustiku purjeõpperetkele Soome. Reis toimub 21.-25. augustil 2024.


Tartu Loodusmaja veab eest 2024. aasta augustis toimuvat Läänemere ekspeditsiooni purjekatel, kuhu oodati kandideerima UNESCO ühendkoolide võrgustikku kuuluvate koolide õpilasi vanuses 15-18.a. Võimaluse purjeretkel osaleda saavad 18 Eesti koolide õpilast, kel on siiras huvi Läänemere keskkonnaprobleemide vastu.

Purjeõpperetke reisijuhiks on Läänemere Projekti riiklik koordinaator Maria Ivanova Tartu Loodusmajast, kaasas on veel 5 keskkonnahariduse spetsialisti ja õpetajat. Lisaks liitub asjatundlik purjemeeskond oma ala spetsialistidega MTÜ Eesti Noorte Purjeõppeseltsist “STA Estonia” Sõit toimub 3-4 erineva purjekaga, iga purjeka meeskond hoiab kokku ja panustab retke õnnestumisse.

Purjeõpperetkel osalejad õpivad tegema loodusvaatlusi Läänemerel, kasutavad vaatluste tegemisel loodusteaduslikke meetodeid ning teadvustavad Läänemere suuremaid probleeme. Väga praktiliselt käsitletakse teemasid nagu kaarditööd ja navigatsioon, meremärkide tundmine, purjede seadmine, roolimine, sildumine ja ankrusse jäämine, terminoloogia, tähtsamad sõlmed.

Sihtkohaks on Suomenlinna saar, millel asuv kindlus kuulub UNESCO maailmapärandi nimistusse. Avastatakse Souomenlinna koos õpilaste ja õpetajatega Vaasast ja Helsingist ning järgmisel päeval külastakse Harakka saare looduskeskust, kus sealsed keskkonnahariduse spetsialistid viivad läbi erinevaid tegevusi, et saada tuttavaks saare elustiku, uurida vee kvaliteeti ja ranniku eripäradega. Lisaks tähistatakse koos rahvusvahelist Läänemere Päeva kunstiliste ja meelelahutuslike tegevustega.

Purjeõpperetk toimub SA Keskkonnainvesteeringute Keskuse poolt rahastatud projekti “UNESCO ühendkoolide võrgustiku ja Läänemere Projekti kestliku arengu haridust toetavad tegevused Eesti koolidele 2023-2024 “ raames, mis kasvatab Eesti õpilastes aktiivset keskkonnateadlikku hoiakut. Projektis osalemine annab õpilastele võimaluse omandada teadmisi ja oskuseid ning kujundada hoiakuid ja väärtushinnanguid vastutustundlikuks maailmakodanikuks kujunemisel.

Lisainfo SIIT.

Tartu Loodusmaja veab eest 2024. aasta augustis toimuvat Läänemere ekspeditsiooni purjekatel, kuhu oodati kandideerima UNESCO ühendkoolide võrgustikku kuuluvate koolide õpilasi vanuses 15-18.a. Võimaluse purjeretkel osaleda saavad 18 Eesti koolide õpilast, kel on siiras huvi Läänemere keskkonnaprobleemide vastu.

Purjeõpperetke reisijuhiks on Läänemere Projekti riiklik koordinaator Maria Ivanova Tartu Loodusmajast, kaasas on veel 5 keskkonnahariduse spetsialisti ja õpetajat. Lisaks liitub asjatundlik purjemeeskond oma ala spetsialistidega MTÜ Eesti Noorte Purjeõppeseltsist “STA Estonia” Sõit toimub 3-4 erineva purjekaga, iga purjeka meeskond hoiab kokku ja panustab retke õnnestumisse.


Purjeõpperetkel osalejad õpivad tegema loodusvaatlusi Läänemerel, kasutavad vaatluste tegemisel loodusteaduslikke meetodeid ning teadvustavad Läänemere suuremaid probleeme. Väga praktiliselt käsitletakse teemasid nagu kaarditööd ja navigatsioon, meremärkide tundmine, purjede seadmine, roolimine, sildumine ja ankrusse jäämine, terminoloogia, tähtsamad sõlmed.

Sihtkohaks on Suomenlinna saar, millel asuv kindlus kuulub UNESCO maailmapärandi nimistusse. Avastatakse Souomenlinna koos õpilaste ja õpetajatega Vaasast ja Helsingist ning järgmisel päeval külastakse Harakka saare looduskeskust, kus sealsed keskkonnahariduse spetsialistid viivad läbi erinevaid tegevusi, et saada tuttavaks saare elustiku, uurida vee kvaliteeti ja ranniku eripäradega. Lisaks tähistatakse koos rahvusvahelist Läänemere Päeva kunstiliste ja meelelahutuslike tegevustega.

Purjeõpperetk toimub SA Keskkonnainvesteeringute Keskuse poolt rahastatud projekti “UNESCO ühendkoolide võrgustiku ja Läänemere Projekti kestliku arengu haridust toetavad tegevused Eesti koolidele 2023-2024 “ raames, mis kasvatab Eesti õpilastes aktiivset keskkonnateadlikku hoiakut. Projektis osalemine annab õpilastele võimaluse omandada teadmisi ja oskuseid ning kujundada hoiakuid ja väärtushinnanguid vastutustundlikuks maailmakodanikuks kujunemisel.

Lisainfo SIIT.